تایمز گروپ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تایمز گروپ
نوعشرکت سهامی خاص
صنعت
بنا نهاده۴ نوامبر ۱۸۳۸ (۱۸۵ سال پیش) (۱۸۳۸-04}})
دفتر مرکزیبمبئی، مهاراشترا، هند
افراد کلیدی
محصولات
تعداد کارکنان۱۱٬۰۰۰ (۲۰۱۴)[۱]
شرکت‌های وابسته
  • زمان اینترنت
  • زمان موسیقی
  • زمان و شرایط تجارت محدود
  • زمان خرید هند
  • تایمز با مسئولیت محدود
  • ناشر انتشارات تایمز محدود
وبگاه

تایمز گروپ (انگلیسی: The Times Group) یک شرکت سهامی خاص شامل بنت، کلمن و شرکا است[۲][۳] که معمولاً به عنوان تایمز گروپ شناخته می‌شوند. این شرکت طبق گزارش فایننشال تایمز از مارس ۲۰۱۵، بزرگ‌ترین کوورسازی رسانه‌ای هند است. دفتر حسابرسی تیراژ هند در ماه مه ۲۰۱۴ گزارش داد که تایمز هند با تیراژ ۳۳٬۲۱٬۷۰۲ حائز بالاترین تیراژ در بین روزنامه‌های انگلیسی‌زبان در جهان شناخته می‌شود. این شرکت همچنان با کسب‌وکار تجارت خانوادگی و داشتن خانواده ساهو جین دارای بیش‌ترین سهام در تایمز گروپ است.[۴]

تایمز گروپ بیش از ۱۱٬۰۰۰ کارمند و عواید بیش از ۱٬۵ میلیارد دلار را دارد.

تاریخچه[ویرایش]

در ۳ نوامبر ۱۸۳۸، بامبی تایمز و مجله تجاری برای اولین بار منتشر گردید و پیش از آن، این مجله به ایندیان تایمز موسوم بود.[۴][۵][۶] این مجله دو هفته یکبار منتشر می‌شد، تا اینکه در ۱۸۵۰ رسماً به یک روزنامه تبدیل شد و در ۱۸۵۹ این روزنامه با دو رسانه دیگر در بامبی تایمز و استاندارد تحت سردبیری رابرت نایت ادغام شد.[۷][۴] دو سال بعد، در ۱۸۶۱، روزنامه با عنوان ایندیان تایمز، در سطح ملی گسترش پیدا کرد. متعاقباً ایندیان تایمز بارها شاهد تغییر مالکیت خود بود تا اینکه در ۱۸۹۲ یک روزنامه‌نگار انگلیسی به نام توماس جول بنت به همراه فرانک موریس کلمن (که بعداً در جنگ جهانی دوم در ۱۹۱۵ در کشتی اس‌اس پرشیا (۱۹۰۰) توسط آلمان‌ها غرق شد) روزنامه را از طریق شرکت سهامی جدید خود به نام بنت، کلمن با مسئولیت محدود خریداری کردند.[۶][۷] در آن زمان حدود ۸۰۰ نفر در این روزنامه مشغول به کار بودند.

این شرکت که در آن زمان در گروه تایمز آو ایندیا ادغام شده بود، در۱۹۴۶ توسط رامکریشنا دالمیا صنعتگر بریتانیایی از مالکان بریتانیایی آن گرفته شد.[۸][۹]

رامکریشنا دالمیا (۷ آوریل ۱۸۹۳–۲۶ سپتامبر ۱۹۷۸) یک صنعتگر پیشگام و بنیانگذار گروه دالمیا- جین یا گروه دالمیا و گروه تایمز بود. این نام به صورت‌های مختلف به صورت رم کریشنا دالای ما و رم کیشان دالمیا نوشته می‌شود. در ۱۹۴۷، دالمیا با انتقال پول از یک بانک و یک شرکت بیمه که رئیس آن بود، غول رسانه ای بنت، کلمن را خریداری کرد. در ۱۹۵۵، این موضوع مورد توجه فیروز گاندی، نماینده سوسیالیست پارلمان قرار گرفت که بخشی از حزب حاکم کنگره به رهبری پدرزنش جواهر لعل نهرو بود. در دسامبر ۱۹۵۵، او موضوع را در مجلس مطرح کرد و به‌طور گسترده نقل و انتقالات مختلف وجوه و واسطه‌هایی را که از طریق آنها تملک مالی انجام شده بود، مستند کرد. این پرونده توسط کمیسیون تحقیق ویوین بوز مورد بررسی قرار گرفت.

در پرونده دادگاهی که پس از آن، وکیل برجسته بریتانیایی سر دینگل مکینتاش فوت وکالت آن را انجام داد، او به دو سال زندان در تیهار محکوم شد. اما بیشتر مدت زندان را در بیمارستان سپری کرد. پس از آزادی، دامادش ساهو شانتی پراساد جین که مدیریت کمپانی بنت، کلمن با مسئولیت محدود را به او سپرده بود، تلاش‌هایی که انجام شد برای از سرگیری مدیریت شرکت را رد کرد.

در طول مدتی که در زندان بود، این شرکت توسط دامادش ساهو شانتی پراساد جین اداره می‌شد. جین چند سال بعد شرکت را خریداری کرد و در سال‌های بعد شرکت عمدتاً توسط خانواده او اداره می‌شد.[۱۰][۱۱] این شرکت با تأسیس روزنامه‌های مختلف و نسخه‌های محلی تایمز هندوستان، حضور خود را در حوزه رسانه هند گسترش داد.[۷][۱۲]

تمبر تایمز هندوستان ۱۹۸۸

افول و تجدید[ویرایش]

مطبوعات ایندیان تایمز تعدادی مجلات اثرگذار انگلیسی را به انتشار رساندند از جمله (هفته نامه مصور هند ۱۸۸۰–۱۹۹۹۳) یا مجله هندی (دارمویگا ۱۹۴۹–۱۹۹۷، ساریکا، دینامانی ۱۹۶۵–۱۹۹۰، پاراگ ۱۹۵۸–۱۹۹۰ نویسندگان برجسته از جمله کوان‌شهوس)، یا مجله سینگ، دارمویر بهارتی، آگییا و سروشوار دیال ساکسنا. با این حال، این سازمان با مشکلات مالی متعددی مواجه گردید و باعث شد اکثر آن‌ها در دهه ۱۹۹۰ تعطیل شدند.

پسران ساهو آشوک جین، ساهو سمیر جین و وینیت جین با سرمایه‌گذاری‌های جدیدتر و سودآورتر توانستند موفقیت مالی گروه ایندیان تایمز را احیا کنند.[۱۳][۱۴]

دارایی[ویرایش]

انتشارات[ویرایش]

  • تایمز هند، بزرگ‌ترین تیراژ از هر روزنامه انگلیسی زبان در جهان، با ۲٫۸ میلیون نسخه.
  • اکونومیک تایمز
  • نوبهارات تایمز
  • ماهاراشترا تایمز
  • ای سمای
  • ویجایا کارناتاکا

کانال‌های تلویزیونی[ویرایش]

گروه تایمز مالک کانال‌های زیر است:

کانال زبان رده SD/HD دسترسی یادداشت‌ها
فیلم الان زبان انگلیسی هندی فیلم SD+HD
MNX سابقافیلم الان ۲
رامدی الان SD
MN+ HD
تایم الان اخبار SD+HD
آینه الان SD عوض شدجادو الان
ET Now اخبار تجاری
زوم زبان هندی Music
زمان نوبهارات الان[۱۵] اخبار SD+HD
ئی تی الان سوئدش[۱۶] اخبار تجاری راه‌اندازی ۴ اکتبر

تایمز بیزینس سولوشن با مسئولیت محدود[ویرایش]

تایم بیزینس سولوشن - یک بخش از تایمز اینترنت با مسئولیت محدود شرکتی است که کاملاً متعلق به بنت کلمن می‌باشد و محدود به (گروه تایمز) می‌باشد. تایم بیزینس سولوشن وب سایت‌هایی را در زمینه‌هایی مانند استخدام، املاک و مستغلات و ازدواج مانند سیمپلی مری دات کام توسعه داده‌است.[۱۷]

تایم بیزینس سولوشن به عنوان یک بخش از BCCL در سال ۲۰۰۴ با مأموریت ایجاد محلی به منظور تبادل جویندگان کار و کارفرمایان در اینترنت آغاز شد. با رشد سرعت اینترنت و رسیدن به یک سرمایه‌گذاری بسیار سودآور، تایم بیزینس سولوشن – بخشی از تایمز اینترنت با مسئولیت محدود را به عنوان «ابتکارات اینترنتی» BCCL ایجاد کرد. گروه تایمز همراه با سایرین در سپتامبر ۲۰۱۹ در مغول یارد با هزینه ۲۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری کردند.

تایمز اینترنت[ویرایش]

مقاله اصلی: تایمز اینترنت

  • اینترنت تایمز یک شرکت هندی است که مالک، فعالیت و سرمایه‌گذاری در محصولات، خدمات و فناوری‌های مختلف مبتنی بر اینترنت است.

رادیو میرچی[ویرایش]

  • رادیو میرچی یک شبکه سراسری از ایستگاه‌های رادیویی FM خصوصی در هند است.

منابع[ویرایش]

  1. "Times Group may go for an IPO 'in the long run'". Business Standard. 25 January 2013. Retrieved 3 May 2020.
  2. "Bennett Coleman& Co. Ltd. : Private Company Information". Bloomberg. Retrieved 30 July 2018.
  3. "BENNETT COLEMAN AND COMPANY LIMITED". opencorporates.com. Retrieved 30 July 2018.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ ۴٫۲ The Bombay times and journal of commerce, 1838–1859 (به انگلیسی). National Library of Australia. 1838.
  5. "Bombay Times – Times of India ►". The Times of India. Retrieved 2018-07-09.
  6. ۶٫۰ ۶٫۱ "The Times of India". www.firstversions.com. Retrieved 2018-07-09.
  7. ۷٫۰ ۷٫۱ ۷٫۲ "3rd November 1838: The Times of India, the newspaper, was founded". www.mapsofindia.com. 3 November 2013. Retrieved 2018-07-09.
  8. Rajan, Nalini (2005-08-09). Practising Journalism: Values, Constraints, Implications (به انگلیسی). SAGE Publications India. ISBN 9788132102618.
  9. Kasbekar, Asha (2006). Pop Culture India!: Media, Arts, and Lifestyle (به انگلیسی). ABC-CLIO. ISBN 978-1-85109-636-7.
  10. Kasbekar, Asha (2006). Pop Culture India!: Media, Arts, and Lifestyle (به انگلیسی). ABC-CLIO. ISBN 978-1-85109-636-7.
  11. Auletta, Ken (2012-10-08). "Citizens Jain". The New Yorker (به انگلیسی). Retrieved 2018-07-09.
  12. "History is only a by-product for Bennett, Coleman & Co". Business Today (به انگلیسی). Retrieved 2022-01-07.
  13. Just in times Shamni Pande, Business Today, July 10, 2011
  14. Citizens Jain, Why India’s newspaper industry is thriving, Ken Auletta, The New Yorker, October 1, 2012
  15. "Times Network to launch Hindi news channel in mid June - Exchange4media". Indian Advertising Media & Marketing News – exchange4media (به انگلیسی). Retrieved 2021-05-19.
  16. Rajesh, Author: Srividya (2021-05-20). "زمان پخش هندی اخبار تجاریChannel, ET Now Swadesh". IWMBuzz (به انگلیسی). Retrieved 2021-08-29. {{cite web}}: |first= has generic name (help)
  17. "Change your life! SimplyMarry.com". The Times of India. 9 December 2006. Retrieved 29 July 2016.